Svar på fråga

Fick en fråga av Signe som ska vara utbytesstudent i Iowa som undrade hur det är här:

Det beror på vart i Iowa du hamnat men det är nog likadant överallt när det gäller mat, väder osv skulle jag säga. 

Maten:
Friterad mat är nånting man äter mycket av, nötkött och fläskkött äter man också ganska mycket av! Sen har vi ju även majsen förstås, Iowa's specialitet haha!

Vädret:
Riktigt armt och fuktigt på sommaren, 30+ ända fram till September! Jag själv har inte fått vara med om speciellt mycket snö, men vi fick några snowdays ändå. Det blir ju förstås kallt på vintern, men inte så som i Sverige. Som kallast hade vi nog -15 tror jag! 

Är det något annat du undrar Signe så kan du bara skriva ett mail till mig så kan jag svara på alla möjliga frågor om Iowa, att vara utbytesstudent osv! [email protected]

Kommentarer
Skrivet av Pouline Gernes

sv: Kul att du vill vara med! Lycka till! Kram xx

2013-05-23 @ 11:10:01
URL: http://poulines.blogg.se/

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail-adress (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback

Klicka dig vidare till Bracy.se! 

www.cocoo.se - 
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!
Modekungen.se
Modekungen.se – Mode, Kläder, Skor
RSS 2.0